Неділя, 29.12.2024, 18:07
кафедра методики викладання ІМ
Приветствую Вас Гість | RSS
Меню сайта
Категории каталога
Студентські тези доповідей на конференції КНЛУ [15]
Главная » Статьи » Студентські тези доповідей на конференції КНЛУ

Сливка Любов Формування граматичних навичок з використанням лінгвістичних казок на уроках англійської мови у початковій школі

ФОРМУВАННЯ ГРАМАТИЧНИХ НАВИЧОК З ВИКОРИСТАННЯМ ЛІНГВІСТИЧНИХ КАЗОК НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ

 

Сливка Л.Р.

 

Київський національний лінгвістичний університет

 

На сучасному етапі викладання іноземної мови, зокрема англійської, де комунікативний підхід займає провідну позицію, вчитель змушений створювати можливості для іншомовного спілкування в штучних умовах. Особливо складно організувати цей процес в молодших класах, оскільки навчальна діяльність у початковій школі має специфічний зміст, який зумовлений особливостями формування та розвитку пізнавальних інтересів учнів, емоційно-вольової та мотиваційної сфери, своєрідним характером діяльності та мислення, особливостями поведінки. А тому успішна організація процесу навчання молодших школярів залежить від врахування потреб вихованців, їхніх вікових особливостей, від уміння вчителя організувати навчальний процес у нетрадиційній, ігровій, "казковій" формі.

Таким чином, актуальність дослідження цієї проблеми полягає в тому, що з одного боку, лінгвістична казка є ефективним прийомом полегшення опануванням граматичним матеріалом, а з іншого – ця проблема недостатньо розроблена в методиці викладання іноземної мови на початковому етапі навчання у середніх навчальних закладах.

Формування граматичних навичок є одним із складних завдань методики навчання іноземних мов. Для того щоб учні адекватно усвідомили конкретне граматичне явище, вчитель прагне якомога повніше та точніше розкрити значення нової граматичної одиниці, звернути увагу на її особливості та форми, продемонструвати вживання у мові. Одним із видів навчання граматики є пояснення у вигляді навчальних лінгвістичних казок.

Дитинство і казка – речі абсолютно споріднені. Ознайомлюючись із казкою, дитина охоче занурюється у світ її героїв, жваво переймається сюжетними колізіями твору. Казка задовольняє потребу дітей у небуденності, пробуджує фантазію, емоційно зацікавлює. Крім того, казки завжди мають мажорний настрій, добро завжди перемагає зло, у дітей формується позитивне ставлення до носія мови.

По-друге, з лінгвістичного погляду, казки є невичерпним джерелом різноманітного мовного матеріалу, який є зручним для навчання англійської мови.

Крім того фабула казки завжди динамічна. Їй притаманна швидка зміна подій, вчинків, персонажів. У казках легко виділити головне і другорядне. Між епізодами казок існують чіткі логіко-смислові зв’язки. Усе це значно полегшує їх сприйняття учнями.

Таким чином, ми вважаємо, що використовуючи лінгвістичні казки в процесі навчання граматики англійської мови у початковій школі вчитель досягне таких цілей: надасть необхідний позитивний емоційний компонент; сприятиме формуванню граматичних навичок шляхом багаторазового повторення; ілюструватиме значення граматичної одиниці в реальних мовленнєвих ситуаціях; зніматиме психологічні бар’єри спілкування; збагачуватиме словниковий запас учнів; буде залучати дітей до автентичних джерел іншої мови і культури; буде активізувати пізнавальну діяльність учнів; підвищуватиме інтерес до вивчення англійської мови; сприятиме мимовільному запам’ятовуванню матеріалу великого обсягу; підтримуватиме активну увагу учнів; привчатиме дітей активно слухати англійську мову; сприятиме розвитку слухової пам’яті, уваги, уяви учнів; буде виховувати доброту, мужність, винахідливість тощо.

У ході дослідження, проведеного під час пробного навчання у 4-А класі у Київській гімназії №32, було виявлено, що сухість, абстрактність та лінгвістична академічність мови викладу граматичного матеріалу у підручнику з англійської мови, авторами якого є І.Карп'юк та Н.Когут створюють в учнів емоційно-негативне відношення до граматики, а тому в процесі формування граматичних навичок необхідно викладати граматику захоплююче, жваво, цікаво, з використанням різних видів наочності та схем, тому що вона повинна пробуджувати емоції, бути орієнтованою на особистість учня, супроводжуватися комічними моментами та малюнками й т.д. Нами було розроблено комплекс вправ спрямований на підвищення ефективності формування та удосконалення граматичних навичок по темі “Ступені порівняння прикметників” з використанням лінгвістичної казки.

Отримані результати дозволили підтвердити правильність гіпотези пробного навчання, а саме: формування граматичних навичок учнів молодшого шкільного віку є ефективним за умови використання лінгвістичних казок.

Це дало нам можливість говорити, що використання лінгвістичних казок для формування та удосконалення граматичних навичок є потенційним напрямком розробки навально-методичних комплексів через те, що під час застосування таких казок підвищується мотивація до навчання, зацікавленість у предметі, зменшується втомлюваність учнів, що відповідно призводить до кращого оволодіння граматичними навичками та активізації вживання граматичних структур у мовленні.   

 

 

 

 

 

 

 

Категория: Студентські тези доповідей на конференції КНЛУ | Добавил: methods (12.06.2009)
Просмотров: 7576 | Комментарии: 1 | Рейтинг: 5.0/2 |
Всего комментариев: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входа
Поиск
Друзья сайта
Copyright MyCorp © 2024Створити безкоштовний сайт на uCoz