Кафедра методики заснована у 1963 році.
Засновником кафедри і її завідувачем у період з 1963 до 1985 р. був доктор педагогічних наук професор Михайло Васильович Ляховицький. Він належав до тієї когорти вчених, які в 60-х роках почали розробку найважливіших методичних проблем. У цей період методистами (Н.І.Гез, П.Б.Гурвич, А.Д.Климентенко, А.П.Старков, Г.М.Уайзер, С.Ф.Шатілов) були розроблені сучасні положення про навчання усного мовлення, показана суттєва різниця між формуванням навичок та вмінь монологічної і діалогічної форм говоріння, досліджені шляхи та форми використання ТЗН (М.В.Ляховицький, К.В.Лур'є, К.В.Карпов та ін.); почалось оволодіння граматикою на основі моделей або типових фраз (І.Л.Бім, С.Ф.Шатілов, В.С.Цетлін, А.П.Старков); склалася сучасна система навчання читання іншомовних текстів (С.К.Фоломкіна).
З 1985 по 1990 рр. кафедрою завідував доктор педагогічних наук професор Вольф Абрамович Бухбіндер, провідний фахівець у галузі методики навчання німецької мови, автор підручника "Теоретические основы методики обучения иностранным языкам в средней школе".
Засновником кафедри і її завідувачем у період з 1963 до 1985 р. був доктор педагогічних наук професор Михайло Васильович Ляховицький. Він належав до тієї когорти вчених, які в 60-х роках почали розробку найважливіших методичних проблем. У цей період методистами (Н.І.Гез, П.Б.Гурвич, А.Д.Климентенко, А.П.Старков, Г.М.Уайзер, С.Ф.Шатілов) були розроблені сучасні положення про навчання усного мовлення, показана суттєва різниця між формуванням навичок та вмінь монологічної і діалогічної форм говоріння, досліджені шляхи та форми використання ТЗН (М.В.Ляховицький, К.В.Лур'є, К.В.Карпов та ін.); почалось оволодіння граматикою на основі моделей або типових фраз (І.Л.Бім, С.Ф.Шатілов, В.С.Цетлін, А.П.Старков); склалася сучасна система навчання читання іншомовних текстів (С.К.Фоломкіна).
З 1985 по 1990 рр. кафедрою завідував доктор педагогічних наук професор Вольф Абрамович Бухбіндер, провідний фахівець у галузі методики навчання німецької мови, автор підручника "Теоретические основы методики обучения иностранным языкам в средней школе".